http://izmirpazarcilar.iesob.org.tr
Son Yazılar
Arşivler
Kategoriler

Sertifikalandırma işlemleri İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerince yapılır.

 

Sertifika talebinde bulunanlar faaliyette bulundukları İl Müdürlüğünden veya Bakanlık web sayfasından temin edecekleri başvuru formu.

  1. Öncelikle www.telifhaklari.gov.tr   adresine girilmesi gereklidir.
  2. Sol tarafta bulunan  F.S.E  Sertifikalandırma Vatandaş Başvurusu’nda  kayıt işlemleri başlatılacağından ilgili kutucuğun tıklanması gerekmektedir.
  3. Çıkacak sayfada İnternet Uygulamalarına üye değilim. Üye olmak istiyorum ile vatandaş üyelik kaydını yapabilirsiniz. Kayıtta verilecek şifre ve kullanıcı adı muhakkak saklanmalıdır. Eğer daha önce işlem yaptıysanız daha önce aldığınız şifre ve kullanıcı adı ile işlemlere başlayabilirsiniz.
  4. Çıkacak şıklardan size uygun olanı tıklayarak aşağıdaki devam uyarısıyla işlemlere devam edebilirsiniz. Eğer şahıs firmasıysanız lütfen aşağıdaki seçeneği tercih ediniz.

Gerçek Kişilerce İşletilen Ticari İşletmeler.

  1. Ekrana gelen form doldurularak devam uyarısıyla bir sonraki sayfaya geçebilirsiniz.
  2. Gelen sayfadaki “ şifre ve kullanıcı adı’nı ” mutlaka saklayınız!!!.
  3. Verilen “şifre ve kullanıcı  adı” nı aşağıdaki boş kutucuklara girerek devam düğmesiyle  bir sonraki  sayfaya geçiniz.
  4. Çıkan sayfada yapacağınız işleme ait olanı tıklayınız. Sertifika için “ Yeni Sertifika Talebi” yazan yer tıklanarak çıkacak yeni formu lütfen doldurunuz.
  5. Form doldurulduktan sonra yine devam uyarı tıklanarak bir sonraki sayfaya geçiniz.

10. Çıkan sayfanın altındaki Sertifika Başvurusunu Onayla kutucuğu tıklanarak “IT55….” Devam eden yeni bir belge ekranınıza gelecek. Başvuru Bilgilerini Düzenle. Sertifika Başvurusunu Onayla

11. Ekrana gelen belge mutlaka saklanmalıdır.!!!

12. Bu belgede Müdürlük olarak sizden istenen bütün belgeler tek tek belirtilmektedir. İstenen belgelerle birlikte para yatırılacak hesap bilgileri de mevcuttur.

13. Ekrana gelen ve çıktısını aldığınız son belge ile otomasyon kaydınız gerçekleşmiştir.

İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne sizden istenen belgelerle gittiğinizde otomasyondan belgeniz doldurularak elden teslim edilecektir.

 

*Zincir işletmelerde aynı ilde bulunan şubeler için toplu başvuruda bulunulabilir, ancak, her şube için ücreti mukabili ayrı ayrı sertifika düzenlenir.

*Sertifika alan yerler ile eser sahipleri de Kanunun 81 inci maddesinde yasaklanan yerlerde satış yapamazlar.

*Adres, faaliyet konusu veya iş değişikliği halinde mevcut sertifikalar on gün içinde iade edilir ve yeniden sertifika alınır. Sertifikalar nama düzenlenir ve devredilemez.

 

SERTİFİKALAR 3 YILLIKTIR VE BAKANLIK SİTESİNDEN VERİLEN ŞİFRE 3 YIL GEÇERLİDİR.

 İSTENEN EVRAKLAR

  1. İşyeri açma ruhsatı tasdikli örneği.
  2. Başvuru Dilekçesi ( telifhaklar.gov.tr adresinden başvuru yapıldıktan sonra alınan belge)
  3. Oda Faaliyet Belgesi ( Kitap ve Kırtasiyeciler Odasından alınacak)
  4. İmza Sirküleri ( Kitap ve Kırtasiyeciler Odasından )
  5. Merkez Bankasına yatırılan ücretin dekontu
  6. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi.
  7. Vergi Levhası Fotokopisi.